פורום פסיכולוגיה

פורום פסיכולוגיה נועד למתן מענה לשאלות הקשורות לטיפול פסיכולוגי, פסיכותרפיה, טיפול זוגי, טיפול רגשי ועוד.

    * הודעתך תתפרסם לאחר אישור המערכת.
    * פרטי הדוא"ל לא יפורסמו באתר.
    שאלה: מה גורם להפרעת OCD?
    יוסי
    03.01.2021
    תשובה: החשיבה המדעית הקיימת כיום מאמינה בכך שהפרעת ה- OCD נובעת משילוב של גורמים – נטייה ביולוגית, גורמים סביבתיים, כולל חוויות וגישות שנרכשו בתקופת הילדות, ודפוסי חשיבה פגומים. העובדה שחולים רבים הסובלים מהפרעת OCD מגיבים לתרופות נוגדות דיכאון SSRI מרמזת על מעורבות של תפקוד לקוי במערכת הנוירוטרנסמיטר של הסרוטונין. מחקרים מתמשכים מרמזים על כך שייתכן וקיים פגם במערכות המסרים הכימיים האחרים במוח. הפרעת OCD יכולה להופיע יחד עם דיכאון, הפרעות אכילה, או הפרעת קשב וריכוז / היפראקטיביות, והיא עשויה להתקשר להפרעות כגון תסמונת טורט והיפוכונדריה, למרות שטיב החפיפה נתון לוויכוח מדעי.
    פסיכולוגים.קום
    03.01.2021
    שאלה: האם ילדים נכנסים לדיכאון אם הורה סובל מדיכאון?
    מיכאל
    31.08.2020
    תשובה: היסטוריה משפחתית של דיכאון (במיוחד בקרב הורה) יכולה לסכן ילד לסבול מדיכאון במספר דרכים; ייתכן שקיימת העברה גנטית של פגיעות, אבל לא פחות מכך, דיכאון מונע מההורים להתעסק עם ילדים בדרכים הדרושות לשם התפתחות עצבית, פיתוח תחושת ביטחון ותחושה של עצמאיות. יתר על כן, הורים מדוכאים יכולים באופן לא מודע לשדר את השקפת העולם השלילית שלהם או את סגנונות הפרשנות השלילית שלהם לילדיהם.
    פסיכולוגים.קום
    31.08.2020
    שאלה: האם זה רגיל ותקין שמתעוררים רגשות מעורבים בנוגע סיום טיפול פסיכולוגי?
    רפי
    31.08.2020
    תשובה: כן. סיום יכול להיות תהליך מביך, רגשי, או אפילו כואב, גם כאשר מטופל מרוצה מההתקדמות שהם עשו והוא עושה בחירה מודעת להמשיך הלאה בחיים שלו. ניהול דיון גלוי בנוגע לרגשות לא נוחים ובנוגע לצעדים הבאים שיש לנקוט, יכול לסייע למטופלים להגיע לסגירת מעגל, לעבד תחושות של אובדן ולפתח תוכנית לשמירה על ההתקדמות שהם עשו.
    פסיכולוגים.קום
    31.08.2020
    שאלה: כיצד אני שולט בכעסים שלי?
    פיני
    30.08.2020
    תשובה: כולם מכירים את ההרגשה. זה אותו הזעם שעולה כשחותכים ועוקפים נהג על הכביש המהיר – וכל מה שאתם רוצים זה להביס אותו ולהעיף אותו משם כמו ציפור. כעס אינו מתפוגג רק בגלל שמשחררים אותו; למעשה, זה יכול לחזק ולהעמיק את הכעס. כמו כל הרגשות, יש לשלוט על הכעס באמצעות מודעות עצמית, שמא הוא יגרום לפגיעה עצמית או יתפרץ להתנהגות עוינת, אגרסיבית או אפילו אלימה כלפי אחרים. קבוצות תמיכה להתמודדות עם כעסים קיימות ומתנהלות בערים רבות. במסגרות קבוצתיות או במסגרות אינדיבידואליות, ארגון קוגניטיבי מחדש עשוי להועיל, היות שהוא מתרגל מטופלים בכל מה שקשור למסגור מחדש של מחשבות מזיקות ולא בריאות.
    פסיכולוגים.קום
    30.08.2020
    דילוג לתוכן